kwietnia 04, 2013

Fat burning^^

Moja przygoda z fitnessem rozpoczęła się od fat burningu, czyli zajęć nastawionych na spalanie tłuszczu. w rożnych klubach fitness różnie to wygląda, ale najczęściej prezentowany i najatrakcyjniejszy dla osób chcących się poruszać jest układ taneczny. Wygląda to jak prosty układ taneczny oparty głównie na podstawowych fitnessowych krokach, urozmaicanych efektownymi obrotami, krokami: mambo, cha-cha, V-step. Całość upiększona jest czasami kobiecymi ruchami, takimi jak ruch rąk w takt muzyki. Dzięki temu "spalanie tłuszczu" to prawdziwa rozrywka i zabawa nawet dla leniuchów.



Przeważnie przez całe zajęcia wykonujemy ćwiczenia cardio. Ćwiczenia te pozwalają nam spalić niecałe 5 kcal na minutę, co daje nam jakieś 293 kcal na godzinę. Zasadą jest, że im więcej chciałabyś zrzucić, tym częściej będziesz musiała trenować. By osiągnąć jak najlepsze rezultaty powinnyśmy ćwiczyć trzy, cztery razy w tygodniu.

Warto pamiętać o tętnie. Swoje maksymalne tętno możesz obliczyć odejmując od 220 swój wiek. Aby spalać tłuszcz, należy ćwiczyć na poziomie 70-85% swojego maksimum. Jeśli ćwiczy się z większą czynnością serca, zamiast tłuszczu, spala się białko, czyli inaczej mówiąc – własne mięśnie. Natomiast jeśli ćwiczy się z mniejszą czynnością serca, zamiast tłuszczu spala się węglowodany. Do obliczenia tętna podczas zajęć można stosować różnego rodzaju urządzenia pomiarowe np. zegarki ze specjalnymi funkcjami. Jeśli chcesz samodzielnie sprawdzić, czy wykonujesz ćwiczenia w prawidłowym tempie, należy wsłuchać się w rytm własnego oddechu. Jeśli  dobrze wykonujesz ćwiczenia, powinnaś mieć lekką zadyszkę.



Zaletą fat burningu jest ciągły ruch. Zadbaj by ogóle nie przerywać, a jeśli już potrzebujesz napić się wody to nie na dłużej niż 60 sekund. Nawet jeśli wypadły ci z głowy elementy układu, maszeruj albo ćwicz swoje kroki. Przecież pamiętamy, że po 30 minutach ciągłego ruchu następuje dopiero spalanie tłuszczu. Zatem - nie przerywajmy ćwiczeń!

Co ciekawe! Osoby, które od dawna stosują metodę fat burning wcale szybciej nie spalają tkanki tłuszczowej niż początkujący. Dlatego nie przejmuj się, jeśli pierwszy raz przyszłaś na zajęcia z fat burningu - ktoś kto odchudza się w ten sposób od 5 miesięcy, a ćwiczy tylko pół godziny raz w tygodniu, spali mniej kalorii niż Ty, jeśli będziesz ćwiczyła tydzień, ale codziennie po godzinie.

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię ten rodzaj zajęć. Niestety kobiety często myślą że jeśli nie wychodzą po zajęciach zasapane to znaczy, że bylo "słabo" ... :(
    Czasem trudno im przetłumaczyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja... chociaż u mnie w klubie takie zajęcia cieszą się dużą popularnością ze względu na dużą ilość tanecznych kroków. Uczestniczki nie lubią się męczyć, za to przyciąga ich świetna zabawa. To jest dla nich genialne, kiedy kobiety uczą się być odrobinę bardziej kobiece i zmysłowe nawet na fitnessie :)
      Życzę powodzenia!

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP