lipca 23, 2013

Ćwiczenia na wyszczuplenie nóg

Każda z nas kobiet pragnie mieć piękne kształtne i szczupłe nogi. Dobrym sposobem są ćwiczenia, które wzmacniają pośladki, wyszczuplają kolana, kształtują ładne uda. Oto ćwiczenia jakie od pewnego czasu wykonuję i jakie ogromnie polecam.

Squat. Najbardziej obrazowo mówiąc, są to fitnessowe przysiady. Squaty zapewniają, że nasze stawy kolanowe staną się szczuplejsze, poprzez spalanie w tych okolicach tłuszczu i wyrzeźbienie mięśni ud i pośladków. Prawidłowo wykonujesz je tylko wtedy, kiedy linia kolan nie wychodzi po za linię kostek. Dzięki temu zapewnisz sobie dobrą pracę mięśni i zmniejszasz ryzyko kontuzji. Pamiętaj także o prostych plecach w każdym momencie; przy tym dodatkowo o wypięciu pośladów do tyłu, zejściu nisko klatką piersiową ku podłodze

Squaty w lekkim rozkroku. To ćwiczenie tak na prawdę zobaczyłam pierwszy raz na TBC, czyli Total Body Workout. Później polecała je także Sylwia Wiesenberg, o której mozesz przeczytać na moim blogu. Oto link: tutaj przeczytasz o Sylwii Wiesenberg. Polega to praktycznie na tym samym co squaty, tylko że w rozkroku i wykonujemy inne ruchy rąk. Kiedy w zwykłych squatach, gdy schodzisz niżej w kolanach Twoje ręce szły do linii barków dla przeciwwagi, tutaj niemal dotykają podłogi! Do tego możesz użyć hantelek lub butelki pełnej wody mineralnej. Kiedy wstajesz Twoje ręce energicznie z wymachem idą nad głowę. Dzięki temu ćwiczeniu bardziej rzeźbią się pośladki i wewnętrzne strony ud. Czasem po ambitnej serii następnego dnia nawet odczuwam lekkie zakwasy. Niezwykle ważna jest tutaj kontrola prostych pleców. Nie zapomnij o tym!

Wymachy Sylwii Wiesenberg, czyli jej sztandarowe ćwiczenie! Spodobało mi się po obejrzeniu ćwiczeń jakie proponuje w filmiku z Tonique, czyli propozycje ćwiczeń by Sylwia Wiesenberg z Youtube.
Ważne by wykonywać to ćwiczenie na "lekkich udach", czyli zmusza nas to do dalekiego wykroku w tył po skosie, z przeniesionym ciężarem bardziej na środek naszego ciała, dociążając tyły, niż na przód, odciążając staw kolanowy i skokowy. Wyszczuplamy tutaj mięśnie ud, nawet łydek, a w szczególności pośladków!

Alternatywnie wykonuję też wymachy w tył i w bok. Równie gorąco polecam!

Każdy ma ćwiczenie, którego nie lubi... ale mimo to je robi. Mostek na przedramionach gwarantuje Wam dużą skuteczność w pracy nad mięśniami rąk, brzucha (!), pośladków.


7 komentarzy:

  1. Ciekawie te ćwiczenia opisałaś, ale dla mnie przysiady są zbyt monotonne, mimo że są ćwiczeniem doskonałym ;-) Zapraszam do mnie: fit-fit-and-fit.blogspot.com Liczę na komentarz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Większość tych ćwiczeń pojawia się u Ewy Chodakowskiej :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre spostrzeżenie! Masz rację ;) Też to zauważyłam, kiedy ostatnio zaczęłam ćwiczyć z Ewą i jej muskularnym Tomkiem, który pod koniec treningu zdejmuje koszulkę ;))) Chyba po prostu mam sentyment do pierwszych poznanych ćwiczeń i mojej pierwszej fit-przewodniczki, którą została przypadkowo Sylwia :D

      Usuń
  3. Takie ćwiczenia są bardzo dobre, ponieważ idealnie działają także i w moim przypadku. Ostatnio testowałam je i powiem Wam, że podobnie są jak u Chodakowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o wyszczuplanie, to nigdy nie wolno schodzić poniżej 20-30 powtórzeń jednego ćwiczenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię te ćwiczenia w focusie T25 :) I coraz bardziej podobają mi się moje nóżki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja trenując w domu wykonuję 3 ćwiczenia.
    Głębokie przysiady, przysiady z wyskokiem i wykroki z przeskokiem.
    Po 2 tygodniach zauważyłam pozytywne zmiany i na razie kontynuuję moje ćwiczenia.
    Po miesiącu być może coś zmienię.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP