kwietnia 02, 2014

Kontuzja kolana

Dopadła mnie kontuzja kolana. Kilka godzin dziennie chodzenia po kamiennych posadzkach na płaskiej i cienkiej podeszwie balerin musi dawać w kość. Mam przed sobą jeszcze najbliższy tydzień intensywnej pracy, dlatego szukam sposobów na regenerację. Odstawiłam, na własne nieszczęście, ulubione przysiady i treningi nóg, sesje z Mel B i zajęcia w klubie fitness, bo czuję ból w kolanie niemal przy każdym ruchu. Myślę, że lepiej po za pracą na nogach, lepiej nie obciążać dodatkowo. Potrwa to pewnie jakieś kilka dni. Swoją drogą marzę o tym, by wrócić na fitnessową salę.

Tym razem proszę Was o porady jak uśmierzyć ból i wyleczyć kolano. Może macie jakieś sprawdzone sposoby na kontuzje? Ziółka, okłady... co mi zaproponujecie obiecuję wypróbować. Byle tylko jakoś wytrzymać ten tydzień.

Trzyma już od niedzieli i z niecierpliwieniem wyczekuję dnia kiedy się skończy. Ten ból oczywiście. Pamiętam, że kiedyś odczuwałam to samo, po kilku dniach odpoczynku przestało. Zaczęło się jednak jeszcze wcześniej, w liceum podczas meczu koszykówki. Zwykły meczyk, koleżanka z przeciwnej drużyny nie wie jak faulować, więc kiedy ja wyskakuję z piłką do kosza po dwutakcie - ona rzuca się na mnie i zrzuca na ziemię. Spadłam na kolana. Łupnęło! Gruchnęło! Pamiętam - odgłos, jakby ktoś przewrócił skrzynię do skoków. No i cóż, kolejne przeszło pół roku w stabilizatorze, zwolnienie z biegów i oczywiście z ulubionej koszykówki. Wf' przerabiałam jedynie wchodząc po schodach na korytarzu. Wyleczyłam się i na długi czas miałam spokój. Może to tak już jest, że człowiek na ciele przez całe życie nosi oznaki tego co wydarzyło się w życiu, ślady swojej biografii...
 

9 komentarzy:

  1. Wracaj szybko do zdrowia. Niestety nie wiem jak poradzić sobie z bólem kolan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wsparcie :) Masz dobre chęci - to też się liczy :)

      Usuń
  2. niestety ja mam kontuzję od 5 ciu miesięcy :((( w przyszłym tygodniu jadę na zastrzyki bo nic nie pomaga :( jeśli nie jest to nic poważnego to polecam suchy lód, okłady z ice packa lub lodu no i jakieś maści :) powinno pomóc... i tak jak piszesz żadnych przysiadów :)) trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Dużo mi podpowiedziałaś :D Tak zrobię! :) I jeszcze raz dzięki!

      Usuń
  3. Też mnie boli kolano, ale da się wytrzymać i przechodzi na kilka miesięcy i znowu. Moja mama okłada sobie kolano kapustą a dokładniej liśćmi kapusty, podobno pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za nietuzinkowy pomysł! Oryginalny! Liście z kapusty... jak dojdę do warzywniaka to się obkładam :>

      Usuń
  4. mam dziadka ortopedę - co chwila się ze mnie śmieje. Stan zapalny kolana sam przejdzie, ogólnie trzymać by mu było ciepło, opaskę uciskową, wieczorem posmarować amolem, lub ketonalem w żelu, żeby mimo bólu dało się spać i czekać, czekać, czekać ;)
    pozdrawiam Try to design

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to dobre :) ketonalem smaruję, jest lepiej :) Ogólnie myślę, że to jednak nic poważnego, może nawet nie stan zapalny :) Myślisz, że opaska uciskowa to dobry pomysł? W sumie, właśnie bałam się, że skończę w pracy z opaską... :/

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP