lipca 18, 2014

Wapń w śniadaniu^^ ultraważny dla aktywnych ;)

Dziś mowa o śniadaniu z owocami lasu. Jak to czasem bywa, wychodzą mi ósemki i z tej okazji bolał mnie ząb. Z tego względu nic co duże objętościowo nie wchodziło mi do ust, których nie mogłam szeroko otworzyć, więc zrobiłam śniadanie, które można zjeść łyżeczką otwierając minimalnie usta.

W porannej miseczce, którą widzicie, jest jogurt naturalny typu probiotyk z wapniem oraz muesli, maliny i jagody. Całość pyszniutka, niewymagająca dosładzania. Wymieszać i można zajadać.


Korzystając z okazji małe przypomnienie. Wspomniany, w moim prostym przepisie na śniadanie, wapń jest niezwykle ważny dla osób uprawiających sport i w ogóle dla człowieka. Ważny nie tylko dla dzieci, lecz także dla dorosłych. Dlaczego? Gdyż zapobiega osteoporozie i złamaniom. Sama mam w rodzinie osoby, które w podeszłym wieku zmagają się z tą chorobą i przestrzegają mnie, jako osobę młodą, która często przestrogi bagatelizuje, bo jak każdy myślę "mnie to nie spotka".

Owszem sport, a przy tym rozciąganie stawów sprzyjają zapobieganiu osteoporozie. Biegając, ruszając się, zmieniając układ ciała, rozciągając się ćwiczymy nie tylko stawy, lecz również podwyższamy wytrzymałość kości. W ten sposób wzmacniając kości nasz organizm przygotowuje się i przystosowuje do wysiłku, stawianych mu wyzwań i codziennej dawki ćwiczeń, wzmacniając kości.

Do wzmacniania kości, jak każdy wie z podstawówki potrzebny jednak jest wapń. To właśnie w kościach jest magazynowany i stanowi naturalny budulec. Gdy brak go we krwi, organizm pobiera wapń z kości, obniżając stan naszego szkieletu, łupie nas w kręgosłupie i stawach. W efekcie narażamy się tym samym na dalsze dolegliwości, urazy i złamania. Jeśli uprawiamy sport i jesteśmy czynni ruchowo, naprawdę łatwo wtedy o kontuzję i złamanie.

Ponadto to wapń zmusza mięśnie do kurczenia się i rozkurczania. Często zapominamy, że jest magazynowany w zębach, paznokciach i włosach. Co pamiętam nawet jeszcze z matury z biologii - aktywuje procesy krzepnięcia krwi. Każdy wrażliwiec powie, że zmniejsza reakcje alergiczne. Dodatkowo, dla wszystkich przeżywających nawał pracy powiem, że wapń jest mocnym anty-stresorem. Jeśli chcemy w przyszłości być mamami to dobrze by wiedzieć, że wapń dobrze działa na płodność i donoszenie ciąży. Dlatego, kochani aktywni fizycznie, wszystkie dziewczyny fit, jeśli nie chcecie by na starość łupało Was w kościach, wszyscy powinniśmy pamiętać i szamać wapń.

Źródło częściowych informacji: artykuł "Artelis - rola wapnia w organizmie"

4 komentarze:

  1. No i warto pamiętać, że wapń pomaga przyswajać magnez :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog, piszesz bardzo ciekawie. :)

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :)
      Pozdrawiam gorąco! :>

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP