sierpnia 25, 2014

Dlaczego cytryna z wodą jest na zdrowie?

Jednym z przyzwyczajeń wyniesionych w roli instruktorki tańca z obozu artystycznego było picie jednej szklany wody z cytryną rano, zaraz po obudzeniu. Tuż przed śniadaniem ma zbawienne korzyści dla nas kobiet. O tym, dlaczego przeczytasz w tym poście.


Woda z cytryną wspomaga pracę układu pokarmowego i samooczyszczanie się organizmu z toksyn. Należy wypić ją 30 minut przed posiłkiem. Taki poranny napój pobudza trawienie i reguluje metabolizm. Zawdzięczamy to właściwością wody. Zwiększa tempo przemian energetycznych i nawadnia organizm. Warto pamiętać, by woda dodawana do cytryny była ciepła.

Dbamy przy okazji o prawidłowe ciśnienie krwi, pijąc wspominaną szklankę wody z cytryną.

Cytryna jest produktem zasadotwórczym. Oznacza to, że wypijanie wody z cytryną jest pomocne dla zachowania równowagi kwasowo-zasadowej. Ważne to dlatego, że w codziennej diecie często przeważają produkty kwasotwórcze. Wypijając wodę z dodatkiem cytryny zapobiegamy apatii, braku energii, bólom głowy i ogólnym złemu samopoczuciu. Zawdzięczamy to zawartemu potasowi, który stymuluje pracę mózgu i układu nerwowego.

Wspomagamy odporność, gdyż jak wiadomo, dostarczamy organizmowi witaminę C. Mało kto wie, że w okresie letnim, nam kobietom, jest bardzo pomocna. Ze względu na wzmocnienie obrony przed przeziębieniami podczas letnich burz i nagłych zmian temperatur także, lecz również wzmocnienie ochrony organizmu przed drobnoustrojami i infekcjami intymnymi. Latem kąpiemy się w jezriorach, często wskakujemy ze znajomymi do basenu, gościmy się w saunach. W takich miejscach nie trudno o infekcje bakteryjne czy grzybicze miejsc kobiecych.

Ładniejsza skóra to kolejna zaleta. Pamiętam, gdy kiedyś też stosowałam taką kurację wodą z cytryną, tylko że po prostu dodawałam cytrynę do butelki wody, którą zabierałam na trening. Moja cera rzeczywiście była ładniejsza - nie tylko gładsza, ale i lepiej radziła sobie z dawniejszymi pryszczami. Efekt ten znów zawdzięczamy witaminie C, która  pomaga zachować skórze zdrowszy wygląd poprzez utrzymanie odpowiedniego poziomu kolagenu oraz naprawę uszkodzonych tkanek. Witamina C jest ponadto potężnym przeciwutleniaczem zwalczającym wolne rodniki i zapobiegającym powstawaniu zmarszczek. Ponadto pomaga leczyć leczenia po oparzeniach, więc na schyłek lata jest jak znalazł!

Po więcej informacji, z których korzystałam, możesz sięgnąć: tutaj, tu i tutaj.

14 komentarzy:

  1. Woda z cytryną obowiązkowo u mnie każdego dnia a jeszcze z imbirem w okresie jesiennym i zimą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imbir to świetna sprawa! Uwielbiam marynowany podawany do sushi ;)

      Usuń
  2. Ja też często piję wodę z cytryną :)
    zrealizowacmarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też często piję wodę z cytryną po przebudzeniu, jest pyszna, w ciągu dnia szczególnie w upalne dni także dobrze się sprawdza. :)

    Zapraszam w wolnej chwili. :)
    http://idzpocwiczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wspaniale orzeźwia, a zwłaszcza jest pyszna w duecie z limonką ;)

      Usuń
  4. Też bardzo lubię pić wodę z cytryną :) I rano, i o każdej innej porze dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja właśnie od zeszłego tygodnia rozpoczęłam ten poranny rytuał, zobaczymy jakie przyniesie efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie powiedz nam jak się po tym rytuale czułaś! ;)

      Usuń
  6. Ja od dawna już pije wodę z cytryną i miodem. Bardzo lubię ja pic. Może w czasie upałów trochę odpuściłem, ale już powracam. Polecam wszystkim. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Woda z cytryną to mój must-have na poranek, już od ponad roku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam do nowego spisu blogów o tematyce fit. Na razie jest w budowie ale mam nadzieję, że z pomocą Twojego bloga uda się go rozpowszechnić, a i Twój blog skorzysta będąc w spisie. Rzuć okiem FITNESIAKI

    OdpowiedzUsuń
  9. Po przeczytaniu czuję się zachęcona. Lecę po cytryny, może mi też ta woda pomoże ;-) na innym blogu przeczytałam, że trzeba pić około 2 litrów i to pomaga również na różne rzeczy, zwłaszcza paniom w moim wieku! pozdrawiam serdecznie, Bogna
    http://akantbiz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że picie w ogóle picie wody jest korzystne. To podstawa! Dla mnie to nie tylko wartoś w postaci mikro- i makroelementów, ale świetne nawodnienie i pomoc dla nerek. Na treningu nie rozstawaj się z wodą! Jeśli dużo uprawiasz sportu, zabieraj na trening dużą 1,5l wodę, pij do każdego posiłku minimum dwie szklanki i popijaj wodę czy zieloną herbatę między posiłkami, a dostarczysz organizmowi potrzebną ilość. 1,5l to minimum, gdy niewiele robisz w ciągu dnia. Jeśli się ruszasz i jest ciepła pogoda pij duuużo dużo więcej niż minimum. :) Pozdrawiam Cię, Bogna! :)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP