sierpnia 28, 2014

Top 3 zdrowego i aktywnego życia

Ani vel Skarletka z blogu "Przecudnie" dziękuję bardzo za nominację. Już wyjaśniam, o co chodzi. O wypisanie trzech rzeczy, które dają radość, poczucie satysfakcji lub są cechami osobowości, które sprawiają, że aktywność jest obecna w Twoim życiu. Wpisujemy to, z czego jesteśmy dumne i nominujemy także kolejne blogerki. A zatem top 3 to...

Celebruj chwile
To mój motorek do dnia codziennego. Kosztuj, zbieraj, wspominaj, ciesz się, raduj się. Dzięki temu wstaję rano z poczuciem, że coś dobrego może się w tym dniu przydarzyć. Pozwalam sobie wyciskać - jak z cytryny - to, co najlepsze i najbardziej pozytywne w danej chwili i przeżywać jak najintensywniej. Każdy pozytywny moment przecież cieszy, jak się go w ogóle dostrzeże ;) Mój tryb życia pozwala mi na wiele wydarzeń podczas dnia - uciecha z załatwionych spraw, ze spotkania z przyjaciółkami, z pysznej herbaty, czy dobrego śniadania, z kolejnego treningu, nut muzyki, przeczytanego artykułu w gazecie, ze spotkania kogoś, kogo dawno nie widziałam, z wieczornego leniuchowania albo całego zagonionego dnia, bo przecież coś się wciąż działo i nie było nudy. Staram się produkować jak najwięcej dopaminy, kiedy się dzieją. Pozwalam sobie na jak największą radość, z każdej najmniejszego wydarzenia, emocji, relacji, uprzejmości ze strony ludzi i z małych spraw. Te duże prezenty od losu, radość pod niebiosa, jak wyjazd z ukochaną osobą, traktuję już jak święto narodowe przez co wspominam z niewiarygodnym sentymentem i bez poczucia utraty czasu ;)



Optymizm i do przodu
Różnica między pesymistą a optymistą nie polega na tym, że temu pierwszemu mniej niepowodzeń się zdarza, lecz lepiej on te niepowodzenia znosi. Wbrew pozorom optymista nie rozczaruje się, bo wie, że porażki się zdarzają, ale pociesza się zaraz zaświeci słońce i przyjdzie sukces. Optymista czeka na radosne wydarzenia, pesymista na nic lub ewentualnie na te złe. Cały czas się tego uczę. Patrzeć jasno w przyszłość, mieć podniesione czoło, głowa do góry, działać. Patrzę na kartki z kalendarza i staram się nie załamywać, że dawno nie ćwiczyłam i nie tańczyłam, tylko planuję kolejne treningi. Fitnesski do boju!

Ucz się odpoczywać
Niesamowita umiejętność, którą w doskonałym stopniu opanowali mężczyźni, a którą wciąż się uczę. Podziw najprawdziwszy mnie bierze, kiedy patrzę na mężczyzn. Według jednego komika ze Stanów Zjednoczonych, mózg mężczyzny to pudełka z opisaną zawartością: "praca", "dom", "mama", "żona", a kobiecy - setki nieustannie aktywnych połączeń. Dzięki temu kobiety potrafią układać listę zakupów zasypiając wieczorem w łóżku i myśleć jednocześnie o kupnie prezentu na urodziny teściowej, a mężczyźni... o niczym. Tak! W chwilach relaksu myślą o niczym. Mają takie ulubione pudełko z napisem "nic" i dążą do niego w ramach relaksu. Tak w praktyce, uczę się od mężczyzn zdrowego odpoczynku. Ta umiejętność to... odpoczywanie bez nieustannego robienia czegoś. Kiedy przychodzi relaks nie skupiamy się na milionie rzeczy tylko... relaksujemy się i to jedyna rzecz jaką robimy. Chodzi o drzemkę, siedzenie, leżenie,  korzystanie ze spokoju. Wtedy mózg najlepiej się regeneruje i oczyszcza z przygniatających codziennych myśli. Tymczasem co zwykle  robiłam podczas odpoczynku? Czytałam gazetę, słuchając muzyki, a w trakcie sprawdzając maile i powiadomienia, doglądając piekących się ciastek w piekarniku i odpowiadając na sms'y oraz huśtając się na krześle w karkołomnej pozycji. Taaa-daaaam! :D

Do zabawy nominuję:
http://miejskifitness.blogspot.com/
http://pipilotka.pl/
http://bodybuildingisalifestyle.blogspot.com/
http://aktywnezycie.com/
http://szpinakowefit.blogspot.com/

6 komentarzy:

  1. Dobrze powiedziane :)
    A ten "komik" z punktu nr 3, wcale nim nie jest (choć faktycznie jego występy są zabawne ;)) - radzę sprawdzić :D np. tutaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie stad-uper to swego rodzaju komik. Okreslaam go po swojemu. Wiem, że znasz go ode mnie ;)))

      Usuń
  2. o ! ;-) Bardzo dziękuję za nominację;-)) Już myślę ;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. ahhh świetna zabawa!!!! dziękuję za nominację <3 :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za nominację :D. Ja już wcześniej napisałam swoje TOP 3, więc podsyłam linka: http://www.pipilotka.pl/top-3-aktywnego-zdrowego-zycia/ :). Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, co za niefart! Specjalnie sprawdzałam, czy już zamieściłaś swoje top 3. Widać przeoczyłam :)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP