marca 13, 2016

Jak pozbyć się cellulitu?

Naturalne sposoby pozbycia się cellulitu często są wypierane przez kremy, żele, masaże i zabiegi kosmetyczne. Reklamy bombardują nas specyfikami, które rozgrzeszą posiadaczki "pomarańczowej skórki" od wszelkiej dbałości zaczynającej się już od miesięcy zimowych. Każda przecież chciałaby pochwalić się w bikini wakacyjną porą. Jednak wcieranie kremu to nie wszystko. Nie pomoże na nawracający problem, ani też nie pozbędzie się go do lata. Istnieją naturalne sposoby na pozbycie się cellulitu i o nich właśnie opowiem. Naturalne triki nie wymagają tyle nakładów pieniędzy, więc nasz portfel nie zubożeje. Można też zwalczać cellulit za pomocą diety i odpowiedniego ruchu. Czy jest rodzaj treningu, który pomoże na cellulit? Jeśli tak, to jak ćwiczyć? Jakie metody są najskuteczniejsze? Trening na cellulit czy dieta, która zwalcza problem? Zacznijmy już dziś.

Skąd czerpiesz wiedzę o cellulicie? Tak na prawdę, która z nas czytała na ten temat konkretne książki, artykuły? O cellulicie mam wrażenie, że najwięcej mówią sklepowe półki i reklamy. Szkoda, bo wypaczają naszą wiedzę. Sprawiają, że wybieramy szybkie sposoby, które mają działać od zaraz i już. Moim zdaniem warto włożyć trochę energii i czasu w pracę nad jędrnymi pośladkami i udami. Dzięki temu latem będziemy się cieszyć ich ładnym wyglądem. Z czystym sumieniem, będziemy mogły zrzucić szorty i poopalać się na plaży. Mnie czeka fantastyczna podróż poślubna, więc mam zamiar pomartwić się o moje pośladki i uda już dziś. Wszystko wymaga czasu, zaangażowania, ale efekt myślę, że wynagradza trudy.

Popularne triki w walce z cellulitem
Kremy na cellulit. Uważam, że to tylko wspomagacze. Zwłaszcza, że naprawdę dobre kremy, olejki i żele ponoć słono kosztują. Nie jestem kosmetyczką, więc daleka jestem od jednoznacznej oceny. Są pewnie różne zdania co do stopnia skuteczności specyfików na cellulit, lecz pewnie wszystkie się zgodzimy, że całkowicie nie zniwelują problemu. W dodatku często wyczerpują nasz portfel, na czym przecież sprzedawcom zależy. Do walki z cellulitem świetnym trikiem jest pobudzenie krążenia i przepływu limfy oraz krwi pod skórą. Z tego powodu masaże są takie popularne. I tutaj pewnie jest podobne. Poprawią wygląd, choć słyszałam, że cellulitu całkowicie i na stałe nie zlikwidują. Seria masaży jest jeszcze droższa od kosmetyków. Więc jeśli nie masz fortuny na koncie, możesz tak jak ja, skorzystać z naturalnych sposobów.



Sposoby zwalczania cellulitu za pomocą ruchu
Nic samo się nie zrobi. Dobrym sposobem jest dawka ruchu. Sport i aktywność fizyczna nie tylko przyśpieszają przemianę materii i pomagają spalić tłuszcz, lecz również poprawiają krążenie krwi, dotlenienie i nawodnienie ciała. Wspomniałam już o tym powyżej. Dzięki temu, że się ruszamy toksyny szybciej są usuwane z organizmu. Pomocne będą w tym treningi aerobowe takie jak bieganie, wiosłowanie, zumba, czy taniec.

Trening siłowy to także dobre rozwiązanie. Dlaczego? Stosujemy często ćwiczenia na nogi, a w tym trenujemy pośladki i uda. Ćwiczenia takie również poprawiają dotlenienie mięśni pośladkowych oraz ud i poprawiają nawodnienie ciała. Sama zauważyłam u siebie, że najlepszym środkiem na cellulit jest zrobienie squatów i kilku serii różnych ćwiczeń na pośladki i uda. Efekt po ćwiczeniach zauważalny jest przeze mnie i nie tylko...

Sposoby zwalczania cellulitu za pomocą diety
Warto jeść produkty jak najmniej przetworzone. Kończymy z coca colą i fast foodami (wiem, mogą być pyszne). Dobrze też zrezygnować z kawy. Jeśli pijesz ją w nadmiarze odwadniasz organizm, co nie najlepiej wpływa na jędrność skóry. Jest to znaczną przeszkodą w walce z cellulitem. Jeśli już decydujesz się na kawę - pij ją w małych ilościach lub po prostu rzadko.

Ograniczenie alkoholu znacznie pomoże w pozbyciu się cellulitu. Także ostre przyprawy w daniach wpływają na powstawanie "pomarańczowej skórki". Dbaj o to, by dostarczać warzyw i mięsa, które będą bogate w witaminy. To pozwoli zadbać o ładny wygląd skóry; poprawi nawilżenie, elastyczność i jędrność.

Jeśli w Twoich planach jest redukcja lub po prostu chciałabyś zrzucić na wadze
Pamiętaj wtedy, że cellulit polega nie na zaniku tkanki tłuszczowej, a nie jego przyroście. Tworzy się więc bardzo często podczas odchudzania i niewłaściwego tempa pozbywania się kilogramów. Zbyt gwałtowna utrata przyczynia się do tego, że cellulit powstaje. Podobnie jest ze środkami odchudzającymi, dlatego między innymi w tym, mają swoje wady. Warto więc nie szaleć z szybkim zrzucaniem kilogramów. Polecam mieć na uwadze, by nie było to więcej niż 1 kg na tydzień. Daje Ci to aż 4 kg na miesiąc, co w skali roku jest już dużym sukcesem.

A jakie są Twoje doświadczenia z cellulitem. Doskwiera Ci czy wręcz przeciwnie - jesteś wolna od cellulitu? Czy masz jakieś tajne sposoby zwalczania "pomarańczowej skórki"? Czy sądzisz, że wiele kobiet boryka się z podobnym problemem?

Swoje informacje uzupełniłam o te z książki Oli Żelazko "Bądź fit", s. 135 - 141.

26 komentarzy:

  1. Moje sposoby to szorowanie ud szczotka z naturalnym włosiem. Wykonuje masaż okrężnymi ruchami tak ok 2 minuty . A na koniec wcieram olejek hipp. W składzie ma naturalne oleje, uelastycznia skore, jest wydajny i tani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli na razie 1:0 dla kosmetyków i specyfików :)

      Usuń
  2. Będę mieć problem z odstawieniem ostrych przypraw bo je uwielbiam... (Siracha <3), ale wzięłam się w końcu za szczotkowanie przed kąpielą i naprzemienne zimne i ciepłe prysznice, a następnie olejkowanie ciała po kąpieli i powoli różnica zaczyna być widoczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe, że powoli widzisz efekty :) A jak u Ciebie z ćwiczeniami? ;)

      Usuń
  3. to ciekawe jak wiele jesteśmy w stanie znieść dla bycia piękną... prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga :) Oj, chyba my, kobiety dla piękna potrafimy znieść wiele... Może nawet nieraz do twarzy nam z determinacją :)

      Usuń
  4. U mnie niestety jest dramat ze względu, że biorę tabletki anty. Niedawno miałam naprawdę mocne i było apogeum, teraz zeszłam na lżejsze, dieta od 2 tygodni całkiem ładna, a ruchu cały czas dużo i mam wrażenie, że jest jakby lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, dlatego temat dla mnie taki jest ważny. Widzisz różnicę przy większej dawce ruchu? To bosko! :)

      Usuń
  5. mi teraz cellulit doskwiera baardzo z prostego powodu-przytyłam i to jak na mnie znacznie bo ponad 5 kg...a w zasadzie to 7 odkąd rzuciłam palenie 1,5 roku temu...jedynym lekarstwem na mój cellulit jest pozbycie się tych 5 kg, dieta taka sama jaką prowadzę ale z wyeliminowaniem słodyczy przez kttóre teraz utyłam (to też dla mnie łatwe, po prostu muszę się ocknąć z letargu i słodkości mogą nie istnieć) a od jutra wracam do regularnych masaży rękawicą silikonową z rosmanna- to mi przyniosło największe efekty w redukcji cellulitu! ale pod warunkiem że minimum 5 min masażu KAŻDEGO DNIA:) to nie jest wcale takie trudne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę taka rękawica może tyle zmienić? W takim razie muszę ją obejrzeć... :) A Tobie z całego serca polecam dobre treningi i wprowadzić pewne zmiany w odżywianiu, bo to bardzo pomaga na cellulit :)

      Usuń
  6. Myślimy, że to problem wieelu kobiet niestety ale z 2 strony słyszałyśmy już mnóstwo razy, że mężczyźni lubią cellulit u kobiet ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe co mówicie. Coś w tym jest. Sama usłyszałam jednak od swojego mężczyzny, gdy zatroszczyłam się o pośladki: "teraz to ładniej i nie widać cellulitu! Super." :) Więc, chyba... gusta są różne. Wniosek mam taki: trzeba natrafić na takiego mężczyznę, który zrozumie, będzie mu się podobało albo wesprze w zmianie :)

      Usuń
  7. Myślę, że większość kobiet ma cellulit i w sumie co w tym złego? Taka już nasza uroda i myślę, że gdyby żadna z nas się nim nie przejmowała to problemu po prostu by nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm... utopia, jakoś media nie dadzą nam zapomnieć o naszych słabszych słabościach :) W sumie, cellulit jest nam potrzebny w czasie ciąży, żeby zapobiec rozstępom ;)

      Usuń
  8. Ćwiczę aerobik 2 razy tygodniowo, dzięki niemu jestem szczuplejsza i nie straszna mi żadna skórka!;) A jak mam tylko czas (bo chęci są zawsze), tańczę, trzymając córeczkę w objęciach. Ruch, ruch i jeszcze raz ruch - to mój sekret:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorowo! Posyłam pochwałę! :D Brawo. Tak trzymać :)

      Usuń
  9. Ja na szczęście nie mam z tym problemu, ale notka przydatna co dla niektórych. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ten problem, ale jestem po prostu za gruba :) Jak byłam chudziutka, to nawet nie wiedziałam takiego słowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojoj, w moim słowniku nie ma pojęcia "za gruba" :) Każdy jest "swój"! :) Nie przejmuj się, na pewno dasz radę to zwalczyć ;)

      Usuń
  11. Super pomysł na post - pomocny :):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka wiedza zawsze przydatna! Dodam sobie ten link do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Miło gościć w Twoich ulubionych ;)

      Usuń
  13. Bardzo pomocny post, czekam na następny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyleczsiezdrowiem.pl20 kwietnia 2016 15:33

    Bardzo ciekawy post :) co druga kobieta ma problem z cellulitem a na Pani blogu można znaleźć mnóstwo ciekawych i pomocnych rad :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP