kwietnia 05, 2016

Fit wyzwanie pozytywne: wypnij tyłek i myj zęby!

Pod tym enigmatycznym tytułem kryje się bardzo cenne i pozytywne wyzwanie. Gdybyś miała 4 minuty dziennie na ćwiczenie pośladków, czy wykorzystałabyś je? Tylko 4 minuty czy aż 4 minuty każdego dnia? Jestem zdania, że każda okazja do treningu jest dobra, nawet jeśli trwa krótko ale za to konsekwentnie codziennie. Niech będzie to nasz mały sekret. Jeśli się do tego zmotywujesz, niech będzie to nasz sukces!



Fit wyzwanie Wypnij tyłek i myj zęby! polega na tym, by poświęcić dziennie kilka minut na ćwiczenie mięśni pośladków, które wykonywać możesz w trakcie innych czynności. Tych czynności może być wiele: prasowanie, mycie naczyń, czekanie na wodę gotującą się w czajniku na herbatę. Ja wybrałam mycie zębów.

Nie trać czasu ani trochę! Co robisz zwykle podczas mycia zębów? Ja gapię się bezwiednie w lustro lub w umywalkę i trwam w tych kilku minutach, aż o końcu mycia zębów da mi sygnał elektryczna szczoteczka. Mycie zębów to 2 czasem 3 minuty. Jedno ćwiczenie podczas tabaty wykonuje się minutę. W czasie mycia zębów możesz zrobić 2, nawet 3 ćwiczenia! Nie ma opcji, że nie masz czasu na ten trening!

Zamień siebie na zdrowszą! Zwróciłaś uwagę, w jakiej pozycji jest Twoje ciało, gdy myjesz zęby? Zwykle schylam się lekko i niestety mam w tym czasie okrągłe plecy. Dlaczego warto zadbać o plecy i jak to zrobić innymi sposobami pisałam tutaj: Zadbaj o swój kręgosłup, grzbiet i plecy. Dlatego postanowiłam coś zmienić. Tak początkowo postanowiłam napominać się o tym, by mieć proste plecy i się nie garbić. Potem pomyślałam, że skoro trwam już w takim bezruchu, mogę przyjąć odpowiednią pozycję i tym samym uaktywnić i obudzić jakiś mięsień. Padło na wiecznie głodne ćwiczeń pośladki!

Bez wymówek. Napnij pośladki! Fit wyzwanie pozytywne nie zastąpi prawdziwego treningu, lecz jest świetnym urozmaiceniem dla fit-maniaków i osób, które wciąż mają wiele wymówek by zacząć. Tutaj nie ma wymówek! Czasem z małych rzeczy biorą się duże. Jeśli zobaczysz, że potrafisz pamiętać o prawidłowym napinaniu pośladków i robisz to konsekwentnie zapragniesz czegoś więcej. Sięgniesz po inne ćwiczenia. To wciąga! Wystarczy zacząć. W tym wyzwaniu nie ma opcji: "nie miałam czasu na trening".

Ćwiczenia możesz też urozmaicać. Kto powiedział, że nie? Może to być plie lub wspięcie na palcach w plie. Ja wybrałam pozycję do martwego ciągu. Jeśli szukasz innych propozycji znajdziesz je tutaj: Trening: ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pośladków i nóg z wyjaśnieniem, jak zrobić martwy ciąg oraz Ćwiczenia na pośladki i nogi 2. Chodzi o oczywiście o ćwiczenie statyczne, trwanie w napięciu lub pulsacyjne napięcia, takie które można wykonywać myjąc zęby.

Na początek to świetny krok, by w ogóle zacząć. Trwają te ćwiczenia krótko, ale często i systematycznie. Ile czasu myjesz swoje zęby? Kilka minut, prawda? Lecz codziennie! To dobra rozgrzewka i zakończenie dnia. Lecz nie tylko. W ten sposób dowiesz się, czy potrafisz wytrwać wiele dni w postanowieniu. Sprawdzisz, czy umiesz budować w sobie choćby najprostsze nawyki związane z byciem fit każdego dnia, każdego. Myjemy zęby codziennie, regularnie i nie ma opcji, by o myciu zębów zapomnieć. Dzięki temu jeśli dołączysz do tej czynności odpowiednie napięcie mięśni pośladków będą już stanowiły świetny trening. Nawet jeśli ominie Cię trening, to przy myciu zębów przynajmniej będziesz mogła sobie powiedzieć: "dziś ćwiczyłam" lub "ten plan wykonałam w 100%". To szczególnie ważne, jeśli zamiast ćwiczyć sięgasz po środki odchudzające.

Fit wyzwanie Wypnij tyłek i myj zęby to wreszcie świetna zabawa. Bo kto się nie uśmieje przy czymś takim, przy takich ćwiczeniach? Ja tak! Mnie na myśl o takim pomyśle, który przyszedł mi do głowy, pojawił się uśmiech na twarzy. Czy Ty nie uśmiechnęłaś się choć raz? Czasem z małych rzeczy biorą się wielkie, jak już powiedziałam. Czasem z jednego porannego uśmiechu przy myciu zębów bierze się pozytywny nastrój i dobry humor.

Z nami jest już:

* Niemodelka
* Natanka


To co, przyłączasz się? ;)

16 komentarzy:

  1. uwielbiam trening nóg i pośladków. Widać proges, to motywuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi zabawnie :D chociaż przyznam, że najbardziej uwielbiam katować tyłek na siłowni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyzwanie jest rozweselające :) Takie powinno być z założenia. A po drugie, powinno mobilizować do ćwiczenia pośladków! Najlepiej jak prowadzi właśnie - prosto na siłownię. Podoba mi się to co lubisz! Też mnie "to" kręci :D

      Usuń
  3. brzmi super:) TYm bardziej że teraz nie mogę za bardzo cwicz\yć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak to nie możesz? A podczas mycia zębów? :)

      Usuń
  4. To chyba nie jest najzdrowsze dla kręgosłupa. Podczas mycia zębów poleca się opierać jedną ręką o umywalkę w trosce o kręgosłup. Ważniejszy kręgosłup niż krągła dupa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem opieranie się to jedno - owszem odciąża się nacisk na kręgosłup. Jednak kto myśli o jego kształcie? O tym, czy mamy proste plecy czy myjemy zęby w niewłaściwej pozycji, niewłaściwym pochyleniu? Myśląc o ćwiczeniach na pośladki ZAWSZE myśli się o kręgosłupie. Myślimy wtedy o wyjściowej prawidłowej postawie. Więc nim jeszcze wykonuję ćwiczenie - zawsze staję w prawidłowej i zdrowej dla kręgosłupa postawie. Myślę wtedy o nim i dbam. TO o wiele zdrowsze.

      Usuń
  5. Super! Przyłączam się! Wybieram plie, bo bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bosko! :) Super, dopisuję Cię z radością :D

      Usuń
  6. Super pomysł :) Zaraz wprowadzam w życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rewelacyjnie! Dołączam się zatem do naszej fit-wyzwaniowej ekipy! ;)

      Usuń
  7. Świetne uwagi! Uświadamiają ile sytuacji możemy aktywnie wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenne zdanie. Miło mi, że dostrzegłaś w mych słowach naukę. Będę zaszczycona, droga Czytelniczko, gdy postanowisz wcielić te wskazówki w życie :)

      Usuń
  8. Świetna motywacja do ruszenia do działania! :-)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP