lipca 15, 2016

4 pomysły na zdrowe owocowe lemoniady

Lemoniady stały się sezonowym must have i świetnym uzupełnieniem relaksu po treningu. Podrzucam Wam mój przepis na pyszną i smaczną lemoniadę. W dodatku nie jedną lemoniadę, a cztery! Przepisy na moje domowe lemoniady są mocno owocowe i letnie. Dają przyjemne uczucie orzeźwienia i są proste w przygotowaniu. Każda moja domowa lemoniada jest bez konserwantów, trzy z nich bez dodatku cukru, jedna lemoniada jest z miętą. W dodatku każda z nich jest zdrowa i stanowi świetne uzupełnienie bycia fit. 



Plusem lemoniad jest to, że pijemy wodę, nie czując jej neutralnego, dla niektórych nijakiego, wręcz mdłego smaku wody. Wlewamy ją do siebie z przyjemnym smakiem owoców i zupełnie nie czujemy, że nawadniamy organizm, przyśpieszamy metabolizm, dbamy o piękno naszej skóry. Z lemoniadami łączy się jeszcze jedna zaleta: wraz z cytrusami oczyszczamy organizm, pozbywając się toksyn i dostarczamy witamin.



 

Naturalne lemoniady są najzdrowsze!

Moje propozycje na lemoniady są naturalne. Konserwanty, sztuczne barwniki, syropy - komu potrzebne? Tutaj ich nie ma, bo sama ich staram się unikać. Aby przygotować moje lemoniady, nie potrzebujesz soków zagęszczonych i innych soków, które widziałam w przepisach w Internecie. Przepisy te są proste i nie wymagają burzliwych poszukiwań produktów w sklepach. Do przygotowania lemoniad według moich pomysłów, wystarczy mieć przede wszystkim owoce i wodę. Bazą jest moja ulubiona woda niegazowana.

 

Pomysł 1. Cytrynowa słodycz z jabłkiem

Cytryna + jabłko
Cytryna często na gorzki smak. Co zrobić, by wydobyć jej słodycz i by lemoniada miała smaczny smak? Do dzbanka z wodą wycisnęłam połówkę cytryny. Drugie pół pokroiłam na kawałki i wrzuciłam do wody. Dodałam kawałki pokrojonego jabłka w plasterkach. Gdy znalazły się w wodzie - nakłułam je je widelcem, by wypuściły soki. Warto włożyć tę lemoniadę do lodówki, aby podczas picia dała przyjemne orzeźwienie i uczucie chłodzenia.

Pomysł 2. Arbuzowy szał

Arbuz + truskawki + cytryny
Owoce przygotowałam do pokrojenia, umyłam i w przypadku arbuza pokroiłam na kawałki, usuwając przy okazji pestki. Wszystkie owoce w kawałkach zblendowałam. Dolałam wody wedle uznania, jak to mówią: "na oko". Po wymieszaniu cieszyłam się smakiem owocowej lemoniady wlewanej do szklanek.

 

Pomysł 3. Lemoniada z rabarbaru 

Rabarbar + truskawki + limonka + szczypta brązowego cukru lub Twojego ulubionego zamiennika
Do przygotowania tej lemoniady rabarbar pokroiłam na małe kawałki. Wrzuciłam do wody i zajęłam się truskawkami i limonkami. Potrzebowałam ich parę, jak dużo - zależy od tego, jak bardzo lubisz intensywny smak limonki lub truskawki. Wiem, że ten owoc nie należy do najtańszych, więc możesz dać tylko dwie limonki. Jeśli nie potrzebujesz cukru możesz wcale go nie dodawać. Jeśli jednak lubisz dopełnić smaku, a nie boisz się szczypty - dodaj odrobinkę brązowego cukru rozpuszczonego w odrobinie ciepłej wody. Jeśli wolisz ksylitol lub stewię, możesz ją użyć w zastępstwie za brązowy cukier. Ja jednak ani stewii ani ksylitolu nie używam.

 

Pomysł 4. Lemoniada z bazylią

Cytryna + limonka + bazylia + mięta
To bardzo ciekawa w efekcie lemoniada. Cytrynę i limonki kroiłam na małe kawałki i przy tym wycisnęłam soki z połówek limonki i cytryny do dzbanka z wodą. Dodałam bazylię zarówno w listkach, jak i tę suszoną i pomieszałam. Na wierzch nie zawsze, lecz czasem, układam listki mięty z ogródka lub z świeżo urwanej z doniczki. Niektórzy twierdzą, że należy ją najpierw sparzyć. Warto pozostawić lemoniadę na jakiś czas w lodówce, póki bazylia odda aromat lemoniadzie. Suszona bazylia daje świetny efekt w szklance. Podczas picia bazylia nie "wchodzi" między zęby, więc nie musisz się martwić. Zmięknie pod wpływem wody.


Może zainteresują Cię wpisy:
Więcej na temat oczyszczania: 4 produkty oczyszczające organizm
Oczyszczanie z toksyn: Jak zrobić sobie najlepszy detoks?
Picie, napoje, herbaty: Herbaty liściaste - warto pić herbatę 
Cytryna z wodą, lemoniada: Dlaczego woda z cytryną jest zdrowa? 
Oczyszczanie w jedzeniu: Dlaczego quinoa jest gwiazdą w trendach odżywiania?

17 komentarzy:

  1. Ja jeszcze robię z borówkami, truskawkami, malinowe :) też są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne pomysły, postanowiłam przynajmniej jedna zrobic tego lata, byle wreszcie przestało padać 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super postanowienie! Wkrótce wyjrzy słońce i znów bezie upał, zobaczysz :) Jestem pewna, że tak Ci zasmakują, że zrobisz jeszcze kilka razy.

      Usuń
  3. Z arbuzem - moja ulubiona <3 Nie dość, że gasi pragnienie, jest zdrowa i pyszna :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że Ci zasmakowała ;) Widać, że dobrze smakują :)

      Usuń
  4. Ja uwielbiam arbuzową :) ten owoc genialnie nadaje się na lemoniadę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna fanka arbuzowej lemoniady! :) Arbuz ma to coś, nie? :)

      Usuń
  5. Arbuzowy szał testuję w 1 kolejności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie cieszy! Daj znać, jaką lemoniadę zrobisz jako drugą... :D

      Usuń
  6. Super pomysły. Uwielbiam takie orzeźwiające smaki i kompozycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje pomysły przypadły Ci do gustu! :)

      Usuń
  7. Mmmm, wypiłabym wszystkie :D
    Uwielbiam w nich właśnie to, że pomagają oczyścić organizm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Słusznie zauważyłaś. :> Pyszne są - to prawda :)

      Usuń
  8. Arbuzowa to zdecydowanie mój faworyt :) Pozdrowienia z Delta Pomorze :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP