listopada 21, 2016

Jak się nie odchudzać

Wciąż robisz to samo? Waga ani drgnie. Znam to. Jeśli nie zastanawiałaś się, co robisz nie tak podczas odchudzania to teraz jest na to czas. Zanim podejmiesz decyzję o tym, żeby coś odmienić w swoim odchudzaniu, poznaj powody, dla których nie możesz schudnąć. W tym wpisie dowiesz się nie tylko jak się nie odchudzać, lecz także jak skutecznie stracić na wadze. Mam nadzieję, że znasz już błędy jakie popełniamy w jedzeniu i zdrowiu, czas byś dowiedziała się więcej o zdrowym zrzuceniu kilogramów i o pomocnych w odchudzaniu superproduktach.




Za dużo ciastek

Słodycze nie sprawią, że schudniesz. Zwłaszcza, jeśli będziesz nimi zastępować śniadanie, obiad czy kolację, a nawet deser, tak jak zdobiła to bohaterka mojego wpisu: najlepsze rady, jak wyszczuplić ciało za pomocą diety. Jeśli chcesz schudnąć pozbądź się deseru w formie słodyczy. Lepiej zjedz owoc, sałatkę warzywną, orzechy lub zdrowe przekąski. Lepiej zjeść talerz porządnej kolacji, niż kilka godzin wcześniej "opędzolić" miskę ciastek. Jeśli zastanawiasz się, jak możesz rozpocząć dzień ze zdrowym śniadaniem, przydadzą Ci się modne pomysły na fit śniadania.

Odchudzasz się napadowo

Twoje myśli o zrzuceniu na wadze pojawiają się i znikają? Raz chcesz, a potem już nie? Zapominasz o tym, że podjęłaś decyzję o odchudzaniu? Tak na prawdę powinnaś uznać zrzucenie na wadze jako Twoje drugie zajęcie tak jak dom, praca, czy spotkania z przyjaciółmi. Te rzeczy i osoby zajmują większość czasu w Twoim kalendarzu i myślisz o tym często. Tak powinno być ze zdrowym zrzuceniem na wadze - pomyśl o tym często, regularnie. Działaj codziennie w kwestii ruszenia swojej wagi w dobrą stronę.

Nie zaniedbuj jakości jedzenia

Myślisz, że za Twoją zbyt dużą wagą stoi tylko ilość jedzenia? Umiarkowanie to jedno. Drugie to jakość. Zainwestuj w jakość swojego jedzenia. Nie stołuj się w KFC i McDonaldzie co drugi dzień, zjadając mniejszą niż zazwyczaj porcję. W ten sposób nigdy nie będziesz zdrowa i nie zrzucisz skutecznie na wadze. Jakość jedzenia, ilość przypraw, konserwanty i ulepszacze oraz stary olej spowodują, że przybędzie Ci brzuch i nie schudniesz.

Uwielbiasz węglowodany

W kwestii odchudzania najlepsze efekty daje ograniczenie węglowodanów. Tak, to zarówno wspomniane już i wyklęte przeze mnie słodycze, lecz również chleb, bułki, makaron, ciasta, wafle, cukier, miód, czekolada biała i mleczna, nutella, syropy, paluszki, chipsy, cukierki, itd. 

Pijesz co popadnie

W osiągnięciu wspaniałej wagi przeszkadzają z pewnością napoje, soki z koncentratów ze zbyt wysoką ilością cukrów. Zachęcają, by pić tych słodkich soków więcej, więcej, więcej. Spójrz, jak wiele mają konserwantów. Okazuje się, że wybór w sklepie czegoś zdrowego do picia jest trudny. Najlepiej nada się zielona herbata, odchudzająca pu-ehr oraz inne herbaty, o których pisałam tutaj: 5 najlepszych herbat na odchudzanie. Dobrze jest też pić soki 100%, a najlepiej te wieżo wyciskane oraz zdrowe lemoniady, których tutaj podrzucam Ci przepisy na zdrowe owocowe lemoniady. Pamiętaj też, by pić wodę w różnej postaci. Tutaj przeczytasz, o tym jak być dobrze nawodnionym i jak urozmaicać sobie dostarczanie wody.



Lekceważysz zdrowe posiłki

Wielu ludzi mówi, że na zdrowe posiłki potrzeba czasu i pieniędzy. Jestem zdania, że dla chcącego nic trudnego. Skoro poświęcamy czas na zakupy i kupujemy kolejny sweterek czy bluzkę, możemy wydać kilka drobnych na kilo kaszy jaglanej, czy paczkę czystka. Skoro zabraliśmy sobie słodycze i przetworzoną żywność to teraz musimy dać sobie witaminy i zdrową energię.

Przeproś się z superproduktami

Superfoods to super żywność, która ma świetny wpływ na Twoją sylwetkę. Tylko zdrowe posiłki są w stanie sprawić, że się odchudzisz. Superprodukty tylko Ci to ułatwią i przyśpieszą. Szukaj produktów, które odchudzają i są zdrowe, o których pisałam niedawno. Te produkty przyśpieszają tempo trawienia, uprawiają pracę Twoich jelit i pomagają całemu organizmowi lepiej radzić sobie z trawieniem jedzenia.



Za mało spontanicznego ruchu

Pamiętaj, że żeby schudnąć nie musisz wcale dziennie pokonywać setki kilometrów rowerem. Dla osób, które dotychczas niewiele się ruszały zbawienny będzie nawet spacer co drugi dzień. Możesz wykupić karnet na fitness, lecz nie jest to must have. Możesz także aktywnie spędzać czas na zewnątrz i ruszać się w domu, a najpierw przeczytaj o moich 16 powodach, dla których zrezygnowałam z siłowni. Warto spróbować

Za krótko się ruszasz

Aby trening spalał zapasy tłuszczy i boczków, które być może masz najpierw powinnaś ruszać się przynajmniej 30 minut. Dopiero od tego czasu rozpoczyna się spalanie tłuszczu. Wcześniej podczas treningu używasz tylko tego, co płynie Ci we krwi i masz w wątrobie po zjedzeniu obiadu. Oczywiście wprawni ćwiczący dobrze wiedzą, jak krotko ale intensywnie ćwiczyć, ale o tym, kiedy indziej...


Więcej w temacie:
Sekrety szczupłej sylwetki - moje FIT triki i codzienna rutyna
Jak się zdrowo odchudzać?
Sposób na odchudzanie, przyśpieszenie metabolizmu, redukcję stresu i lepszy humor
10 trików, jak jeść i pić, aby być zdrowym i fit
Sposoby na unknięcie problemów w czasie odchudzania i trenowania

27 komentarzy:

  1. U mnie największym problemem są właśnie fast foody i ciągłe jedzenie na mieście. O ile na ubrania czy kosmetyki nie lubię wydawać, ale na jedzenie zawsze znajdzie się jakiś grosz :p
    Bardzo przydatne rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Cieszę się, że sprawiłam Ci okazję do namysłu nad Twoim odchudzaniem. Mam nadzieję, że te fast foody, które zapewne uniemożliwiają Ci schudnąć, widzisz. To już połowa drogi, by je wyeliminować. Spróbuj zainwestować czasem w jakiś superfoods - też potrafią być bardzo smaczne i warto na nie wydać trochę pieniędzy niż na fast foody :)

      Usuń
  2. Mi do odchudzania daleko, wolę przytyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehee, to kochana pewnie wielu tu Ci już zazdrości :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Miło mi. Cieszę się, że te rady uznajesz za właściwe i pożyteczne :)

      Usuń
  4. Odchudzanie napadowe to chyba najgorsza z możliwych opcji. Dla naszego organizmu jak i ciała, skóry nie ma nic gorszego jak skokowe wahania wagi. Przynosi to więcej szkód niż pożytku. Szkoda, że wiele z nas ma tak słomiany zapał i nie zdaje sobie sprawy ile złego sobie wyrządza taką często zmianą zdania "bo raz chce, a za chwilę już nie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Z tych i innych wielu powodów, między innymi z powodu rozchwiania metabolizmu, wspominam o napadowym odchudzaniu. Dobrze, że wyróżniłaś je i podkreśliłaś, jakie odchudzanie napadowe może przynosić szkody. Mam nadzieję, że moi Czytelnicy też to dostrzegą i będą uważniej podchodzili do odchudzania tak, by było skuteczne ;)

      Usuń
  5. Ja się dobrze czuję w swoim ciele jem to na co mam ochotę, ale też nie jak "świnka" wszystko w granicy rozsądku :) u mnie jest tak że jako tako waga ani w górę ani w dół. W sumie jedynie co to ciut brzuch mogłabym mieć mniejszy :) ale to tak tylko trochę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że nie potrzebne jest Ci odchudzanie. Masz wagę w normie i powód do zadowolenia :) Na płaski brzuch polecam zumbę, bieganie i parę ćwiczeń ABS :)

      Usuń
  6. Ja się nie potrafię oprzeć fast foodom chociaż mamy z mężem zasadę że ewentualnie raz w miesiącu można sobie pozwolic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że takie podejście "raz w miesiącu" małe grzeszki są OK. Też nie wykluczyłam z pizzy całkowicie. To moja słabość i raz, dwa razy w miesiącu pozwalam sobie na dwa kawałki. Obecnie jednak nie jestem na redukcji, więc w kwestii diety podczas odchudzania się nie martwię. ;)

      Usuń
  7. Motywujesz! U mnie zdecydowanie największy problem to brak zdrowej diety i zaniedbanie ćwiczeń. Mam nadzieje ze od grudnia mi sie to zmieni i zainwestuje w lepsze posiłki. I ze znajde chociaż trzy dni w tygodniu lodczas ktorych będę mogla poćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie, że motywuję Cię do zmiany. :) Mam nadzieję, że będziesz ty często zaglądać i będę Cię motywowała do zdrowej diety, odchudzania i ćwiczeń każdego dnia. ;)

      Usuń
  8. Bardzo słuszne punkty i cenne wskazówki. Często słyszę skargę, że ktoś nie chudnie, ale gdy pytam taką osobę o takie podstawowe rzeczy jak niejedzenie ciastek, ruch itp. to okazuje się, że wcale nie trzyma się ona dobrych nawyków.
    Fajnie, że o tym napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że moje wskazówki o tym, jak się skutecznie odchudzać uznałaś za słuszne i dobre. :) Mam podobne odczucia do Twoich, że wiele moich znajomych popełnia te same błędy. Mam nadzieję, że ludzie będą bardziej świadomi tego, jak zdrowo się odżywiać, jak utrzymać prawidłową wagę ciała oraz zdrowo zrzucać na wadze :)

      Usuń
  9. Post jak najbardziej przydatny! Ja sama jakiś rok temu sporo schudłam i do większości się stosowałam. Teraz niestety troszkę mi się przytyło i za chiny nie mogę się zmotywować do diet, ciągle rodzina przynosi mi jakieś słodycze, a to nie pomaga :D

    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że kiedyś udało Ci się skutecznie zrzucić na wadze. To pokazuje, że możesz, masz potencjał, potrafisz i wiesz, jak to zrobić, żeby schudnąć. Teraz też możesz, tylko czasami później zmienia nam się gospodarka hormonalna, zwalnia metabolizm, pogarsza styl życia. W Twoim przypadku masz po prostu kolejne wyzwanie. Wierzę, że Ci się uda i wierzę w Twój ponowny sukces! ;)

      Usuń
  10. Dodam tylko, że ludzie zapominają o balansie. Jak się odchudzają, to przechodzą na rygorystyczne diety, cały czas jedzą to samo, a po miesiącu odpuszczają. W zupełności nie potrzebnie, bo można codziennie jeść zdrowo, fajnie i smacznie. No i nie dajmy się zwariować, jedno ciastko ze znajomymi w tygodniu nie sprawi, że będziemy grubi :).

    Bardzo cenny wpis dla tych, którzy chcą się pozbyć wagi zdrowo i bez napadów szału!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że uznałaś, że ten wpis pomaga schudnąć bez stresu, spiny i niepotrzebnej paniki oraz zwariowania :)
      Wskazałaś na bardzo ciekawą sprawę i słuszną. Na blogu wiele razy już wspominałam, że lepsze od diet są zdrowe nawyki żywieniowe i zdrowe odżywianie. Co do ciastka to oczywiście sama czasem po nie sięgnę od wielkiego dzwonu, ale nie jest to u mnie ani regułą, ani nawykiem. Moim nawykiem i codziennością jest zdrowe jedzenie. Ważne by i inne osoby tak do tego podchodziły - zdrowe jedzenie na codzień, ciastko od święta :)
      Dodam, że wtedy lepiej smakuje ;)

      Usuń
  11. Obecnie jestem ,,na masie", ale bardzo miło czyta się takie wpisy :) Poleciłabym Twój wpis każdemu, kto ma problemy z odchudzaniem. Jednak nie do końca zgadzam się z ostatnim punktem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że doceniłaś mój wpis i uznajesz go za wartościowy, a rady dobre dla wszystkich, którzy borykają się z problemami z odchudzaniem i spadkiem wagi.
      Tak jak napisałam w ostatnim zdaniu, któtkie treningi też potrafią być intensywne i adekwatne, tak jak chociażby HIIT, który jako trening często wykorzystuję w moim planów treningowym. Z reguły osoby o takiej wiedzy i zaawansowaniu, przechodzą na redukcję, zamiast na odchudzanie. Chciałam raczej tutaj zaznaczyć, że wiele osób, które się odchudzają zrobią pięć brzuszków i koniec treningu. Myślą, że spaliły mnóstwo kalorii zamiast poświęcić trochę czasu i częściej ćwiczyć niż raz w tygodniu :)

      Usuń
    2. Dziękuję za wyjaśnienie! W takim razie jak najbardziej się zgadzam! Niestety jakby wszystko przychodziło tak szybko i łatwo, to każdy byłby człowiekiem sukcesu. Trzeba pogodzić się z faktem, iż na efekty trzeba popracować :) Mam więc nadzieję, że dzięki Tobie wiele osób zrozumie ten fakt ;)

      Usuń
    3. Cieszę się, że się zgadzamy. Świetnie, że rozumiemy podobnie kwestie odchudzania i teraz sprawa krótkich treningów jest jasna :) Wspólny front - to jest to! ;) Tak, do odchudzania potrzeba sporo motywacji, silnej woli i samozaparcia. Gdybyśmy wszyscy byli szczupli i nie mieli problemu skutecznego odchudzania, nie byłoby to tak pożądane i nie budziło tyle emocji. :) Dzięki, że odpisałaś mi również ;)

      Usuń
  12. Bardzo ciekawy i przydatny wpis :)
    Muszę się w końcu wziąć za siebie, ale ciągle brak mi motywacji ;/

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za pozytywy! Miło się spotkać z tak pozytywnym odebraniem tego, co piszę. :) Myślę, że jeśli będziesz wpadać tu częściej, zyskasz wiele motywacji do Twojej upragnionej zmiany i zrzucenia na wadze ;)
      Twój blog na pewno odwiedzę :)

      Usuń
  13. Jestem dopiero na początku swojej "chudej" drogi. Zostanę tu na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP