kwietnia 10, 2017

4 pomysły na zdrowe fit przekąski po treningu

Ważne jest to, co dostarczasz sobie po treningu. Tzw. okno anaboliczne, to czas po treningu, kiedy Twój organizm wsuwa jedzenie jak odkurzacz i natychmiast je trawi. Nie odkłada w boczkach, ani w oponce na brzuchu. Taki posiłek lub przekąska po treningu służy odbudowie mięśni po wysiłku. Poznaj moje 4 pomysły na potreningową przekąskę.


Są różne teorie, co do tego, co najlepiej dostarczyć po ćwiczeniach - białka czy węglowodany. Ja jestem zdania, że powinien być to posiłek głównie białkowy, lecz nie tylko. Dziś będzie mocno cynamonowo. Inspirowałam się cynamonem, który uwielbiam, a który jest świetna przyprawą poprawiającą zdrowie i przyśpieszająca metabolizm. Dlaczego cynamon jest fit przyprawą i jakie ma właściwości, dowiesz się z tego wpisu.




1. 

Grecki jogurt zmieszaj z połową potartego jabłka i połową stołowej łyżki masła orzechowego. Przypraw sporą dawką cynamonu. Ja lubię dużo, ale możesz sypnąć według uznania.

2. 

Twarożek z malinami i truskawkami. Właściwie możesz dodać każde owoce sezonowe. Także takie fit owoce, które znajdują się akurat w Twojej lodówce.



3. 

Jogurt naturalny z dwiema szczyptami gryki ekspandowanej. (Możesz użyć takiej jaką sama mam, którą widzisz na zdjęciu, które zrobiłam i widzisz je powyżej.) dla słodyczy dodaj parę fig (nie przesadź z nimi - to w końcu węglowodany) i wyrzuć swoje ulubione orzechy i migdały. Ja dorzucam zawsze nerkowce.

4. 

Shake z kaszy jaglanej, mleka, banana i oleju kokosowego (odrobina). Po ugotowaniu kaszy jaglanej na mleku, dokładasz łyżeczkę oleju kokosowego (pamiętaj, aby był nierafinowany, jak pisałam w 5 ciekawostkach, jak wybrać najlepsze fit produkty. Dodaj łyżeczkę cynamonu. Chwilę gotujesz. Po odstawieniu i wystudzeniu blendujesz (o ile nie zjesz już wcześniej, bo to smaczne i już parę razy nie zdążyłam zblendować, bo zjadłam).


Inne wpisy, które mogą Ci się spodobać:
7 najnowszych trendów w fit produktach 
Dlaczego aktywni luzie są bardziej inteligentni? 
5 rzeczy, które powinnaś robić każdego ranka, by być zdrową
Najlepsze rady, jak powstrzymać podjadanie słodyczy
6 oznak przetrenowania i zmęczenia treningami 
18 FIT produktów, z którymi warto jeść jogurt, aby był bardziej fit

55 komentarzy:

  1. Same pyszności! Twarożek z truskawkami moja ulubiona pozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Cieszę się, że trafiłam z propozycją :) Ja też bardzo lubię twarożek z truskawkami jeść po treningu :)

      Usuń
  2. jak to wszystko cudnie wygląda, aż mam ochotę coś zjeść..

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam na nowy wpis <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi poznać. Chętnie zajrzę w wolnej chwili :)

      Usuń
  3. mi najbardziej odpowiada czwóreczka bo kasza jaglana z mlekiem roślinnym smakuje super ale i wegańskie jogurty bardzo mi smakują (choć niestety w większości mają słaby skład) i chętnie spróbuję z gryką i figami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, shake jaglana to też moje odkrycie. Nadaje się nie tylko jako przekąska, posiłek po treningu. :)

      Usuń
  4. te przekąski wyglądają tak pięknie że aż szkoda by mi było je zjeść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zdjęcia nie moje - bank zdjęć i licencja adekwatna dla blogerów... :( Może wkrótce sfotografuję całe żarcie. Będę miała wreszcie zastawę i talerze (ach, remonty), więc wtedy poszaleję ze zdjęciami fit produktów...

      Usuń
    2. Mnie dużą frajdę sprawia fotografowanie jedzenia :) Jednak ostatnio deficyt czasu powoduje, że nie mam kiedy gotować :( Stawiam na gotowe żarcie, jednak dokonuję dobrych wyborów i nie sięgam po fast foody :)

      Usuń
    3. Mimo braku czasu gotuje w domu. Fast foody - nie wchodzą w grę, jeśli chcę być zdrowa :)

      Usuń
  5. Super propozycje:) twarożek z truskawkami to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie, że smaki fit przekąsek po treningu przypadły Ci do gustu :)

      Usuń
  6. Jak takie cuda i bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Tylko korzystać z takich pomysłów na jedzonko po treningu ;)

      Usuń
  7. Jak ja bym wszystko chętnie zjadła. Nie dość, że smaczne, zdrowe to i piękne! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się bardzo cieszę, że pasują Ci takie propozycje na przekąski po ćwiczeniach :)

      Usuń
  8. Bardzo fajne pomysły na zdrowe przekąski, ja po ćwiczeniach zawsze jestem strasznie głodna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To idealnie trafiłam. Polecam te przekąski po treningu. Są na prawdę pyszne :)

      Usuń
  9. Bardzo interesujące przepisy na coś dobrego a zarazem zdrowego.
    Bardzo lubię takie kombinacje żywieniowe. Często polecam je swoim podopiecznym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Cieszę się, że moje pomysły przypadły Ci do gustu i bardzo Ci się podobają. Pewnie, zdrowe jedzenie może być bardzo pyszne. ;)
      Pozdrawiam Cię również!

      Usuń
  10. Ja po treningu zwykle uzupełniam białkowo-węglowodanowymi, przy czym zdarza się, że od razu po wjeżdża białko, a troszkę później węgle. Wszystkie Twoje propozycje mega smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje podejście jest bardzo zdroworozsądkowe. Planuję właśnie kiedyś napisać bardziej od strony tego, jak powinno być i jak powinniśmy wybierać produkty do naszych potreningowych posiłków. Na razie tylko pomysły i inspiracje na to, co najlepiej zjeść po treningu. :)

      Usuń
  11. To wszystko tak pięknie i smacznie wygląda, że aż robie się głodna :)
    Obserwuje i liczę na rewanż :)
    Zapraszam: MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W wolnej chwili wpadnę na Twój blog. Nie musisz zostawiać linków - znajdę go.

      Usuń
  12. koktajl z kaszą jaglaną koniecznie do wypróbowania! super łatwe i świetne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, uwielbiam wszelkie dania z jaglanją. To zarówno dobry początek dnia, jak i dobry posiłek po treningu. Polecam! :)

      Usuń
  13. Zjadłbym wszystko .... tak pięknie podane ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Wspaniale! :) Sezon na truskawki coraz bliżej. Mmm... czuję, że te posiłki i przekąski po treningu będą coraz pyszniejsze :)

      Usuń
  15. Właśnie niedawno zdałam sobie sprawę, że po treningu nie mogę sięgać po słodycze, ponieważ taki trening wtedy nie ma sensu.
    Co powiesz na wspólną obserwację ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszne wnioski. Zawsze słodycze w walce o lepsze ciało cofają nas w efektach. Przez wiele lat jadałam słodycze nie tylko po treningu, ale przed i w trakcie dnia - gdybym ich nie jadła zupełnie inaczej bym wyglądała, a ćwiczenia odniosłyby większy skutek. Dobry posiłek po treningu i dobrze zbilansowana zdrowa przekąska to podstawa. To co pomaga, a nie szkodzi.

      Usuń
  16. DELICIOUS!
    all of those tasty and healthy Food ideas are lovely :D
    amazing

    with love your AMELY ROSE

    OdpowiedzUsuń
  17. Z pewnością zacznę sobie robić takie twarożki z malinami i truskawkami - niech no tylko pojawią się one na krzaczkach! Kocham!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Sezon na truskawki już wkrótce! ;) Nie mogę się doczekać, kiedy moje potreningowe przekąski będą takie pyszne, dzięki truskawkom :)

      Usuń
  18. Fajne pomysły ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bez linku też do trafię na Twojego bloga.

      Usuń
  19. Opcja numer 4 brzmi dla mnie najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Koniecznie wypróbuj. Ten koktajl po treningowy jest pyszny :)

      Usuń
  20. Nie wszystkie przepisy do mnie przemawiają, ale że lubię próbować nowych rzeczy to na pewno się skuszę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam. Szukanie nowych smaków zwykle zaczyna się od wyjścia ze strefy komfortu, ze smaków, które się zna do tych mniej tradycyjnych połączeń. :) Powiem ci, że te przekąski po ćwiczeniach smakują mi także między treningami i w zwykle dni, wolne od trenowania. :)

      Usuń
  21. Życzę CI wesołych, spokojnych, SŁONECZNYCH i spędzanych w gronie najukochańszych osób, Świąt Wielkanocnych! Buziaki!!!<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki i Tobie również wszystkiego najlepszego :) Moje życzenia Wielkanocne są w następnym wpisie :)

      Pozdrawiam i ściskam! :*

      Usuń
  22. Świetne przekąski :p wesołych świat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam! Są to bardzo pyszne fit przekąski. :) Tobie również wszystkiego dobrego na Święta Wielkanocne.

      Usuń
  23. bardzo fajne pomysły - ja zazwyczaj po treningu wcinam jogurt i granolą domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też dobra przekąska, mająca dzięki jogurtowy dobrą dawkę białka :) Wiele już sposobów z jogurtem pisałam tu na blogu. Postanowiłam zainspirować czytelników czymś nowym :)

      Usuń
  24. świetne pomysły. Właśnie zastanawiałam się nad kilkoma przepisami ostatnio :) dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Mam nadzieję, że po swoich treningach skorzystasz z moich podpowiedzi na przekąski potreningowe :)

      Usuń
  25. Jogurt grecki zawsze ratuje mi życie :D Zawsze z dodatkiem owoców, masła orzechowego albo odrobiny odżywki białkowej :)
    Muszę zaopatrzyć się w nową porcję masła orzechowego <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to dobry pomysł. Dawniej częściej jadłam masło orzechowe, lecz ostatnio okazywał się dla mnie za słodki. :) Z jogurtem greckim i tylko odrobiną masła orzechowego i białka to może być pyszna przekąska po ćwiczeniach ;)

      Usuń
  26. Nie można tylko przygotować zbyt dużych porcji tych pyszności bo zniweczymy efekty treningu ;-) A na treningi warto zabrać wodę przefiltrowaną przez własny filtr spod zlewu - tańsze i zdrowsze rozwiązanie w porównaniu z wodą mineralną ze sklepu.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP