kwietnia 01, 2017

Jak przygotować siebie i pokój do ćwiczeń w domu

Aby Twój trening był udany, potrzebujesz dobrze się do niego przygotować. Wiele rzeczy może Ci w tym pomóc, ale wiele też zepsuć. Zrób to z głową! Dobrze przygotuj się przed treningiem i sprawdź, o czym warto pamiętać nim rozpoczniesz ćwiczenia w domu. O czymś zapomniałaś? Od dziś już niczego nie zapomnisz. Opowiem o przygotowaniach siebie i swojego pokoju do ćwiczeń w domu, aby był udany.




Znajdź pokój o odpowiednich rozmiarach

Chyba nie chcesz się uderzyć w nogę w takcie ćwiczeń? Potrzebujesz więc trochę wolnej podłogi na Twoje szaleństwa. 4-5 metrów kwadratowych, moim zdaniem to minimum. Zastanów się też, jakie meble masz wokół. Jeśli kanapę - może posłużyć Ci jako pomoc do pompek, squatów i ćwiczeń na tricepsy, zaś drewniana meblościanka... przydaje się zazwyczaj jak... dziura w moście ;)

Prawda jest taka, że duża przestrzeń jest potrzebna z dwóch powodów, choć o drugim prawie nikt nie myśli. Po pierwsze, by nie uderzyć się o nic, ani nie zawadzić podczas ćwiczeń - podczas burpees nawet za długi żyrandol także może przyczynić się do Twojej kontuzji.

Paradoksalnie w pokoju może być parę sprzętów - liczy się też powietrze. Nie wybieraj do ćwiczeń pomieszczeń zbyt małych. Cóż z tego, że Twój pokój liczy dwa na dwa i nic tam nie ma, skoro już po rozgrzewce "nachuchasz" sobie tyle dwutlenku węgla w powietrzu, że nie będziesz mieć czym oddychać. Szybko stanie się duszno, a Tobie będzie się ciężko ruszało. Pamiętaj, że w trakcie ćwiczeń potrzebujemy więcej tlenu do oddychania. Dlatego poczytaj dalej...





Wywietrz pokój

W trakcie treningu do Twoich płuc dociera dużo więcej tlenu, niż podczas zwykłego siedzenia na kanapie. Dlatego, gdy ćwiczysz w ciasnym pomieszczeniu, szybko staje się tam duszno. Tlen potrzebny jest mięśniom do dobrego ich odżywienia i ich żwawej pracy. W czasie treningu potrzebujesz go przecież mnóstwo! Dlatego przed treningiem wywietrz starannie pokój, a nawet otwórz okno, by na bieżąco dostarczało Ci świeżą dawkę powietrza.


Przygotuj sobie dobry plan

Dobry plan ćwiczeń to podstawa. Zapobiegnie to zastanawianiem się nad kolejnym ćwiczeniem w trakcie treningu. Drapiesz się w głowę i myślisz "co by tu jeszcze porobić?" - jeśli w trakcie treningu męczy Cię to pytanie to koniecznie ułóż sobie plan treningu. Dzięki rozpisanym ćwiczeniom nie będziesz mieć nieplanowanych przestojów. Zastanawiasz się, jak samodzielnie napisać sobie plan treningu? Tutaj, dowiesz się, jak w prostych krokach ułożyć sobie trening w domu




 

Zjedz posiłek odpowiednio wcześnie

Kiedy trenowałam jogę, moja joginka, pod okiem której trenowałam, zwracała uwagę, abym jadła posiłek najpóźniej 2h przed jogą. Myślałam, że umrę z głodu, ale okazało się, że wcale nie. Jej rada działała! Kiedy jadłam drugie śniadanie co najmniej 2h przed sesją jogi, podczas zajęć czułam się lekko, a o istnieniu brzucha zapominałam. Kiedy zjadłam kanapkę pół godziny przed - doskwierało mi bulgotanie i brak zapału do wytrwania w asanach (z powodu trawienia w brzuchu). Później żaden z instruktorów nie wspominał o tym, jak ważne jest, kiedy jemy posiłki. Ani instruktorzy fitness, tańca, ani gdy trenowałam koszykówkę.

Przygotuj sobie odpowiednie ubrania

W domu lubimy bagatelizować rolę ubrań i wbijamy się w porozciągane stare rzeczy. Nawet podczas treningu w domu nie ubieraj się w jeansy ani sztuczne bluzki, które nie odprowadzają potu. Postaw na komfort. Pomogę Ci, jeśli zastanawiasz się, jak dobrać idealne legginsy do trenowania. Ćwiczenia w domu to też jest trening ważny w Twoim życiu. Pamiętaj też, by zmienić biustonosz. Mam nadzieję, że znasz już powody, dla których powinnaś mieć dobry sportowy biustonosz.  Ja zawsze w domu ćwiczę w sportowych ciuchach. To też dobra okazja, by poczuć się wyjątkowo i przyjemnie, nawet jeśli Twoje poty ogląda ekran komputera i filmik z trenerem.




Przygotuj sobie odpowiedni sprzęt do ćwiczeń

Przyda Ci się parę metrów kwadratowych miejsca do ćwiczeń i z pewnością dobra mata. Polecam kupić też hantle i jeden dowolny przyrząd (piłkę body ball, piłkę bosu lub taśmy do ćwiczeń). Na początek i nawet trochę bardziej zaawansowany trening Ci wystarczy. Ja mam step taki jak tu, hantle Reebok, taśmy do ćwiczeń, piłkę body ball oraz kettlebell. Do treningu siłowego dokupiliśmy jeszcze sztangę i talerze.

Daj sobie zastrzyk energii przed treningiem!

Czy zastanawiałeś się w jaki sposób dać sobie energię do ćwiczeń, tak aby mieć jej sporo pod dostatkiem podczas treningu? Jeśli jesteś na bieżąco z moimi wpisami, to mam nadzieję, że znasz mój wpis o tym, jak dodać sobie energii przed treningiem.


Czy zawsze skrupulatnie przygotowujesz swoje miejsce do ćwiczeń? Na co starasz się zwracać uwagę w swoich przygotowaniach do treningu na co dzień?

35 komentarzy:

  1. Na moich treningach ciężarów też byłam uczulana, żeby nie jeść przed samym treningiem :) Ja niestety nie jestem typem domowego sportowca, zdecydowanie lepiej się czuję kiedy wychodzę do ludzi na siłownię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, czyli nie tylko ja mówię o tak ważnych rzeczach, jak niejedzenie tuż przed treningiem tylko zachować większy odstęp czasowy :) To dobrze wróży ;)

      Usuń
  2. Fajne rady. Kiedyś szukałam takich informacji, jak przygotować się do ćwiczeń w domu. Ale wtedy nie znalazłam aż tak przydatnych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że teraz Ci dostarczyłam takich porad :)

      Usuń
  3. Fajne porady. Ja mam mały pokój :( ale jak już się przeprowadze do swojego domku to na pewno znajdę miejsce do ćwiczeń

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też planuję po remoncie zrobić w domu siłownię już tak na poważnie, porządnie, z szaleństwem.

      Usuń
  4. Bardzo przydatny post! Mogę go sobie skopiować, żeby nie zapomnieć Twoich rad? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak bardzo spodobały Ci się moje wskazówki, co do tego, jak przygotować swój pokój przed treningiem w domu. Jeśli skopiujesz, ale tylko dla siebie i nigdzie nie opublikujesz jako kogoś innego, to bardzo proszę :)

      Usuń
    2. Dla siebie na własny komputer, żeby mieć lepszy wgląd do tego. Tyle jest stron w Internetach, że trudno byłoby go potem odnaleźć ;D

      Usuń
    3. No to jasne :) Częstuj się i korzystaj :)

      Usuń
  5. Niestety nie mam jakoś motywacji do cwiczen.. mam nadzieję że nadchodzące ciepło mnie to tego zmotywowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motywacja też ma swoje górki i dołki :) Też mam nadzieję, że wiosna doda nam sił i ochoty na treningi ;)

      Usuń
  6. jak zaczęłam przygodę z jogą to robiłam to na wariata, teraz przygotowałam pokój i widzę różnicę w efektach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że dostrzegasz różnicę. To największa nagroda za wysiłek i poświęcony czas. Pokazujesz, że warto przygotowywać się do treningów z głową i dbać o miejsce do ćwiczeń w domu.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawe rady.
    Rzeczywiście dużo miejsca do ćwiczeń jest potrzebne. Co to za czerpanie przyjemności skoro cały czas obijamy o jakieś meble.
    Ja nie ćwiczę, lecz zamierzam na brzuch i pośladki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, cieszę się, że moje rady okazały się przydatne :) To prawda, siniaki i uderzenia o meble potrafią wytrącić z rytmu ćeiczeń. Trening brzucha i pośladków to przecież też ćwiczenia, a zatem witaj w klubie! :)

      Usuń
  8. U mnie głównym problemem jest właśnie brak miejsca, mój pokój jest bardzo mały, dlatego też jak na razie zostaję przy zwykłych przysiadach, może jak już się wyprowadzę na swoje, to zacznę intensywniejsze treningi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ograniczona przestrzeń do ćwiczeń nie rozciągnie się jak guma. Skoro mówisz o przeprowadzce to jednak jest szansa na ćwiczenia w przygotowanym nowym pokoju :)

      Usuń
  9. my mamy na szczęście bardzo duży pokój i spokojnie możemy ćwiczyć nawet we dwoje nie przeszkadzając sobie- innym problemem jest to że i nad nami i co gorsze pod nami ktoś mieszka więc nie potrafię swobodnie np skakać na skakance bo automatycznie próbuję skakać na palcach...to bardzo krępujące...ale inne ćwiczenia bez podskowów jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, uroki mieszkania w bloku... :) Jak dobrze, że mam swój własny dom i podemną w przyszłym pokoju treningowym będą fundamenty :) Super, że znaleźliście miejsce do ćwiczeń razem we dwoje :)

      Usuń
  10. Karla Antonina2 kwietnia 2017 11:17

    Masz lekkie pióro. Twoje wskazówki szybko i łatwo się czytały. Zebrałaś w pigułce najważniejsze informacje o tym, co przygotować do ćwiczeń w domu i co sprawdzić, zanim rozpocznie się ćwiczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za niezwykle rzeczowy i konkretny komentarz. :) Miło czytać takie słowa.

      Usuń
  11. Przydatne rady :) Dzięki wielkie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję również i bardzo proszę ;) Oby posłużyły do dobrego treningu :)

      Usuń
  12. Przyznaje się mam gdzie kiedyś jak jeszcze nie miałam dzieci potrafiłam ćwiczyć w domu niestety wytrzymywałam maksymalnie 3 tygodnie też jestem typem którego bardziej mobilizuje wyjście z domu a juz jak mam karnet i zapłacone to już na 100% siebie daje... kiedyś chodziłam 3 razy na aerobik było super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, jestem z Ciebie dumna i Ty też powinnaś. Bo zrobiłaś już pierwszy krok. Już zaczęłaś swoją przygodę i to może być początek czegoś wspaniałego. Jeśli będziesz czytać, próbować w kuchni i chociaż raz na jakiś czas przejdziesz się na spacer, poćwiczysz w domu lub znów pójdziesz na aerobik to będzie Twój duży sukces. ;) Pamiętaj, kiedyś musi być ten pierwszy raz :D Może właśnie dzisiaj! ;)

      Dziękuję, że to jesteś. To już pokazuje, że nie jesteś obojętna na zdrowe życie.

      Usuń
  13. Ćwiczenia w domu są o tyle trudniejsze, że ciężko o motywację, którą mamy na siłowni. I nie chodzi nawet o ludzi którzy tam są tylko o wydane pieniądze na karnet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kwestia charakteru i tego, co kto lubi. Ja się świetnie odnajduję w ćwiczeniach w domu. Wiele osób motywuje to, co trudne, gdyż lubią stawiane sobie wyzwania.

      Usuń
  14. Jak patrzę w lustro to mam motywację, ale niestety mam też słomiany zapał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się, wielu moich znajomych mówi, że i to da się pokonać. Pracując nad sobą możesz w sobie wykształcić wytrwałość i zaangażowanie. Motywacja... któż jej czasem nie traci...

      Usuń
  15. Zdecydowanie bardzo przydatny post. Większość z tych rzeczy praktykuję, bo zazwyczaj ćwiczę w domu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę dię bardzo. Dzięki za docenienie :)

      Usuń
  16. Bardzo fajny wpis z przygotowaniem pokoju z pewnością mi się przyda i pomorze mi w codziennych treningach - dzięki ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Cieszę się, że moje wskazówki, jak przygotować swój pokój do ćwiczeń, tak Ci się przydają :)

      Usuń
  17. Ja to ćwiczę w swoim własnym pokoju. Mam miejsce na hantle, piłkę i matę. Jak chce ćwiczyć to po prostu zwijam dywan i mogę działać :D

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP