kwietnia 13, 2017

8 fit rzeczy, które możesz zrobić, aby być fit w Święta Wielkanocne

Jak być fit podczas Świąt Wielkanocnych? Sama zadałam sobie to pytanie. Wpadłam jednak na parę pomysłów, które sprawią, że Święta Wielkanocne będą lekkie, przyjemne, smaczne, zdrowe i kreatywne. Jest parę rzeczy, które możesz zrobić, aby być wciaż fit i pozostać w formie. Niech ten czas będzie fit, a Ty zjesz ciekawe potrawy, które nie pogorszą a zadbają o Twoje zdrowie.



Poszukaj nowych przepisów na fit dania z jajkami

Kto powiedział, że jajko na świątecznym stole musi być tylko na twardo? I to z majonezem, o który kłóci się pół Polski. "Najlepszy jest Kielecki!" "Nie, bo najlepszy jest Winiary." Ponoć to u nas normalne tak jak to, że jedni "są na prawo", a drudzy "na lewo". Widać, my Polacy z natury jesteśmy podzieleni. Zatem połączmy się przy jedzeniu pomysłowych fit dań z jajkami. Możesz przyrządzić przepyszną sałatkę z łososiem (w której jajko jest podzielone - osobno pokruszone żółtko i osobno pokrojone białko). Wśród przepisów możesz znaleźć pyszną fritatę z jajkami; uwielbiam jajko upieczone w środku szpinaku z serem feta i zapiekane jajko w środku pomidora.

Upiecz wiejską kaczkę

Prawda jest taka, że mięso które jemy nie zawsze należy do najzdrowszych. Te z supermarketów, hodowanych na ilość, zawiera np. fitoestrogeny, które nie najlepiej wpływają na nasze zdrowie, nie tylko kobiet, ale zwłaszcza mężczyzn. To nie oznacza, że musisz zrezygnować z mięsa, ale zwróć uwagę na jego jakość i to, czym było karmione oraz w jakich warunkach żyłow. Wybieraj mięso zwierząt wiejskich, zagrodowych. W wyglądzie jest mniej atrakcyjne, a pierze ma wyskubane w sposób co najmniej "nie-idealny". Świetną okazją może być świąteczna kaczka. Możesz nadziać ją cynamonem i jabłkami, które nadadzą jej niepowtarzalny smak i boski aromat. Jadamy z moją rodziną taką kaczkę od lat. Moja babcia potrafi przygotować ją najlepiej na świecie.



Przygotuj domowe sosy i własny fit majonez

Zamiast zjadać gotowe sosy, pełne konserwantów, szkodliwych E... przygotuj sos samodzielnie. Wtedy będziesz mieć większą kontrolę nad tym, co dodasz do niego i unikniesz niezdrowych substancji i niepożądanej chemii. Moimi ulubionymi są sos czosnkowo-jogurtowy, żurawinowy i tatarski. Wszystkie są domowe i smakują najlepiej! Tak samo z majonezem - jest tak na prawdę prosty w wykonaniu. Zerknij do książki kucharskiej typu "kuchnia polska", a znajdziesz tam prosty przepis.

Spraw, aby Twój mazurek był fit

Czas świąt Wielkanocnych sprzyja jedzeniu większej ilości bakalii. Wśród orzechów do strojenia mazurka oprócz klasycznych orzechów włoskich i laskowych, możesz wykorzystać przecież nerkowce, migdały, kasztany jadalne i orzechy pecan. Zamiast rodzynków, które nie wszyscy lubią, możesz do ciasta wkręcić żurawinę. Sprawdź tylko w sklepie, czym była słodzona - naturalna żurawina wcale nie jest taka słodka.

Zamień mąkę

Do świątecznych wypieków warto zmienić mąkę pszenną na jakiś inny, zdrowszy zamiennik. Mąka to źródło węglowodanów prostych, czyli tych, które najbardziej szkodzą naszemu organizmowi i przyczyniają się do kłopotów z wagą. Niedawno o tym pisałam we wpisie o tym, najlepsze rady, jak zrzucić na wadze i się odchudzić. Skoro bez węglowodanów żyć nie można to warto zastąpić je węglowodanami złożonymi. Czyli po prostu mąkę pszenną zastąp innymi. Jakimi? Mąką żytnią, razową i kokosową. Są wszechstronne i świetnie smakują. Zwłaszcza mąka kokosowa jest przeze mnie uwielbiana.

Zamień w ogóle mąkę na coś innego

Wiele fit ludzi, które znam, idzie o krok dalej i do świątecznych wypieków zamiast jakiejkolwiek mąki dodają fasolę lub banany. Chodzi o to, by wyjść poza schematy i zrobić ciasto ze składnika, który jest w miarę suchy i dobrze wiąże całą masę razem. Możesz sama znaleźć fit produkt, który świetnie zastąpi mąkę i sprawi, że Twój świąteczny wypiek będzie bardziej fit.



Szukaj zamienników

Większość ciast i wypieków, które pieczemy na święta to prawdziwa bomba cukrowa i węglowodanowa. Cukier w takiej ilości i słodycze cale nam nie służą i nie sprawią, że będziemy fit. Zastanów się chwilę nad ich zamiennikami. Nie pij coca-coli, nie jedz chipsów, cukierków i ciast z karmelem. Zamiast tego, pomyśl o zamiennikach słodyczy, które podrzucałam Wam przy okazji wpisu z najlepszymi radami, jak poradzić sobie z podjadaniem słodyczy. Sięgnij wyciskane w domu świeże soki, domowe lemoniady, pieczone na patelni orzechy i domowe fit ciasta.

Rusz się i bądź fit

Bycie fit w święta to nie tylko powinno być jedzenie. Jeśli siedzisz dużo podczas świat, Twoje żyły mają bardzo utrudnione zadanie. Krew trudniej krąży w okolicach pachwin i to uniemożliwia swobodne i zdrowe krążenie krwi. Jeśli zdecydujesz się na trening w święta, pamiętaj o odstępie między posiłkami. Jeśli nie planujesz treningów pozostać aktywna w inny sposób. Wybierz się więc na popołudniowy spacer z rodziną albo poszukaj wspólnie z dzieciakami zajączka na ogrodzie ;)




Życzę Wam moi drodzy, ciepłej, życzliwej, rodzinnej, przyjemnej atmosfery świątecznej w te dni. Życzę aby te Święta Wielkanocne były okazją do zacieśnienia więzi rodzinnych, błogiego odpoczynku i wspaniałej energii podczas rodzinnych rozmów. Niech będą przełomowe, dadzą Wam wiele do myślenia o tym, co w Waszym życiu jest ważne oraz będą rozwojowe i staną się okazją do poprawienia wielu zaniechanych wcześniej spraw. Trzymajmy się razem i zobaczmy tuż po Świętach. Wszystkiego dobrego, kochani!

28 komentarzy:

  1. inspirujące pomysły. muszę skorzystać, bo bardzo mnie zaciekawiłaś zwłaszcza fit zamiennikami słodyczy i wypieków świątecznych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Cię zainspirowałam i mam nadzieję korzystając z tych paru wskazówek będziesz się czuć fit i lekko podczas nadchodzących Świąt Wielkanocnych :)

      Usuń
  2. Najgorsze, że Wielkanoc kojarzy mi się z majonezem - jajka z majonezem, sałatki z majonezem, itp :P Jak żyć? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, dobre filozoficzne pytanie: jak żyć? :D Jedyne co Ci mogę podsunąć to: zrób zdrowy majonez sama, domowy majonez jest o wiele bardziej fit i bardziej zdrowy :)

      Usuń
  3. piszesz to co na drugim blogu mozna spotkac.. kreatywniej troszke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A który to pierwszy? ;) Haha, podpisz się, a nie krytykuj jako anonim - odpowiedzialniej troszkę. Zobacz, jak łatwo przykleić łatkę.

      Usuń
    2. Ps: Mimo to, przyjmuję Twoją opinię jako dodanie mi skrzydeł. Dzięki! Będę się dalej rozwijać.

      Usuń
  4. Bardzo trafne porady - z części z nich już korzystam! :) Na szczęście wielkanoc to święta, w które nie odczuwam przemożnej chęci objadania się, więc łatwiej jest wdrożyć je w życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że dbasz o zdrowie świadomie wprowadzając takie fit zmiany. Polecam kaczkę nadziewaną jabłkami i cynamonem. Jest przepyszna! :)

      Usuń
  5. Jak zawsze świetne pomysły :) Mówiąc szczerze- nie jestem zwolennikiem fit świętowania, ale w tym roku nie bardzo mam wybór. Mam w planach fit sernik i domowy majonez o którym pisałaś :) Niestety będą to raczej święta wege, bo mogę jeść tylko domowe szyneczki, a domownicy nakupili już kilogramy u znajomych (swojskie i dobre, ale bez znajomości składu wolę nie ruszać :(). Aaa no i jutro będę piekła domowy chleb!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że godne podziwu jest Twoje podejście i fit plany na święta. Zwłaszcza fit sernik i domowy majonez - polecam! Wreszcie zaplanowałam, że w tym roku upiekę fit sernik przerobiony na tort sernikowy oraz mazurka z masłem orzechowym i mnóstwem zdrowych orzechów (m.in. nerkowce, migdały). Domowym chlebem zrobiłaś mi smaka - jeszcze nie doczekałam się formy na chleb, więc raczej nie tym razem ;)

      Usuń
    2. Chlebek za chwilę będzie wychodził z piekarnika i mam nadzieję, że będzie smaczny ;) Co do formy- piekę w zwykłej keksówce, można też w okrągłej formie, takiej jak na biszkopt do tortu :) Ja niestety z mazurków muszę zrezygnować, bo ciężko by chyba było przerobić je na moje potrzeby, a poza tym nie mam zamiaru katować całej rodziny z powodu mojej choroby :D Także jest kompromis, ja mam sernik a oni coś innego (swoją drogą mazurki akurat nie są moją rodzinną tradycją).

      Usuń
    3. Chlebka Ci zazdroszczę. Ale powiem, że fit serniczek też już upiekłam. ;) Rozumiem Twoje dolegliwości - trudno narzucać swoim bliskim dostosowanie się do odżywiania jednej osoby.

      Usuń
  6. Przyda się na następny rok, bo w tym świąt nie będzie bo zaraz za Mąż wychodzę hihih :* Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, to masz odlotowe i wystrzałowe Święta Wielkanocne! Na pewno je zapamiętasz. Gratulacje, kochana :* Wszystkiego co najpiękniejsze na Nowej Drodze Życia :) Szczęścia i radości ze ślubu i wesela :*

      Usuń
  7. Inspirujące! No bo kto powiedział, że święta mają być niezdrowe? Super pomysły! Na pewno warte wykorzystania ;)
    Wesołych Świąt!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, że święta Wielkanocne mogą wyjść nam na zdrowie, a przepisy mogą być fit! :) Cieszę się, że pomysły uznajesz za przydatne ;)

      Usuń
  8. O zamianie mąki na wymienione produkty nie słyszałam, ale zawsze używamy innej niż zwykłej :)
    Ogólnie mam zamiar tylko spróbować z grzeczności po troszkę, oby mi wyszło, bo wiemy jak wygląda namawianie ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, choć nie namawiam. To oczywiście Twoje życie i Twoje decyzje, co jesz. Wiem, że my ludzie doskonale się między sobą różnimy i nie każdy odczuwa potrzebę tych zmian. Mało tego, wielu ludzi żyjących na codzień zdrowo, lub w święta sobie pogolgować, by potem po świętach, wrócić do zdrowego stylu życia :)

      Usuń
  9. myślę, że jeśli ktoś lubi kotować fit to i w święta sobie doskonale poradzi- gorzej jak jedziemy w gości do rodzinki...ja wtedy wcinam mandarynki:):)tooony mandarynek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same mandarynki w święta? Ojej, monotematycznie. Współczuję, że musisz takie rzeczy jeść zamiast innych zdrowych. Wiesz, to nie całkiem tak jest, że gdy na codzień się żyje fit to w święta zawsze też. Jakieś parę lat temu, tak byłam poddana tradycji, że nie potrafiłam wyjść poza schemat i zamienić niezdrowe świąteczne jedzenie na zdrowe

      Usuń
  10. Bardzo fajne porady! Fit mazurek jak najbardziej za mną przemawia :) Niestety w tym roku kompletnie nie miałam czasu na przygotowanie jedzenia na święta. Trzeba jeść z umieram i będzie dobrze. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że doceniłaś mój pomysł z fit mazurkiem :) Szkoda, że nie masz w tym roku okazji na "podrasowanie", aby były zdrowe. Nie tym to innym razem. Wszystko przed Toba ;)

      Usuń
  11. Tobie też wszystkiego dobrego :* moje święta były w miarę fit :) i w tym roku nie musiałam nic szykować - zostałam zaproszona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że mogłaś sobie odpocząć i zostałaś zaproszona na świętach. Tymbardziej, że mówisz, że święta spędziłaś choć trochę fit. To zawsze lepsze dla zdrowia! :)

      Usuń
  12. świetne rady kochana :) Życzę Ci wspaniałych Świąt Wielkanocnych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, kochana :* Wszystkiego dobrego i cudownych Świąt Wielkanocnych :)

      Usuń
  13. super post :) ja jestem dumna, bo w te święta nie zjadłam nic słodkiego i nie dlatego, że sobie zakazałam, po prostu nie czułam takiej potrzeby - zajadałam się jajkami z chrzanem, mięskami i to mi wystarczyło :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP